Forum Zarządzanie Kapitałem Ludzkim | gr 12 Strona Główna Zarządzanie Kapitałem Ludzkim | gr 12
STYMULOWANIE ZACHOWAŃ KIEROWNICZYCH
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WPŁYW KULTURY ORGANIZACYJNEJ NA FUNKCJE KIEROWNICZE
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zarządzanie Kapitałem Ludzkim | gr 12 Strona Główna -> START
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iga Welskop
Aktywny na forum



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:30, 01 Mar 2012    Temat postu:

W krajach azjatyckich bardzo ważna jest cnotliwość człowieka, jego honor, praworządność, lojalnośc, odwaga. Ciężko mówić o takich cnotach w odniesieniu do kultury amerykańskiej. Powszechnie obecny "wyścig szczurów"- gdzie tu jakieś wyższe wartośći? Jest też przyczyną wypalenia zawodowego.
Azjaci stawiają też na spokój duszy i ciała.
Nie wyceniamy kultur, pokazujemy różnice. I bliżej nam, Polakom, do japońskich samurajów niż do grubych Amerykanów.

PS. @Wronka: śłiczniusi awatarek xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Katarzyna Toczyńska
Aktywny na forum



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:30, 01 Mar 2012    Temat postu:

Interesujące w kulturze azjatyckiej jest stosowanie zasady pao - oddawanie sobie nawzajem honorów, przejawiające się w odwzajemnianiu przysług. Może to bardzo dobrze wpływać na relacje między pracownikami i być początkiem rozwoju grupowej współpracy(co tutaj jest zarzucane Polakom, iż w grupie działać nie potrafią), a wprowadzenie tego w życie nie powinno należeć do szczególnie trudnych zadań.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ola Grygotowicz
Aktywny na forum



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:31, 01 Mar 2012    Temat postu:

Zapewne najłatwiej do polskich warunków będzie dopasować szeroko rozumiany model europejski. Jednak wciąż uważam, że azjatycki model zarządzania mógłby Polaków wiele nauczyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Natalia Hamerla




Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:33, 01 Mar 2012    Temat postu:

Po każdym menedżerze spodziewamy się umiejętności wybierania właściwych przedmiotów działań i na nim koncentrowania zasobów i wysiłków firmy, czyli tzw. skuteczności. Zatem winien mieć właściwe kompetencje zawodowe tj. cechy osobowości, wiedzę, zdolności i umiejętności. Jak nakreśla Peter Drucker „inteligencja, wyobraźnia i wiedza, to bogactwo podstawowe, ale tylko skuteczność obraca je w rezultaty. Same przez się mogą jedynie zakreślić granice tego, co da się osiągnąć”. Skuteczny menedżer potrzebuje „ wyobraźni, tj. nowego sposobu odmiennego postrzegania i rozumienia”. „Skuteczność menedżerska jest z pewnością jednym z podstawowych wymagań w grze o skuteczność organizacji i sama w sobie stanowi najważniejszy wkład w rozwój organizacji.”

Dobry menedżer nie motywuje poprzez własną charyzmę, lecz ambitnymi celami dotyczących całej firmy, nie zaś jego samego. Działa zdecydowanie i odpowiedzialnie, W pierwszej kolejności musi poznać organizację, a dopiero w następnych krokach konkretne wymagania przed nim stawiane, otoczenie czy interesariuszy. Jego zadaniem jest w taki sposób wykorzystywać swoją wiedzę, kompetencje oraz posiadać taką strukturę psychiczną, by z łatwością dostrzec te ważne kwestie rzutujące na kooperację z otoczeniem i prędko na nie reagować.
Ważnymi czynnikami w pracy menedżera są m.in. takie kompetencje jak: gotowość do nauki, przyjmowania nowych idei, technologii, innowacji czy założeń kulturowych oraz działanie w wielokulturowym otoczeniu – zarządzanie globalne przyczyniło się do konieczności myślenia międzykulturowego i uwzględnienia faktu, iż w innych kulturach podzielane są te wartości, w jakich człowiek został wychowany. Pomocną kwestia może być tutaj znajomość języków obcych, historii i religii innych kultur


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asia1988
Aktywny na forum



Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:35, 01 Mar 2012    Temat postu:

Wydaje mi się, że zorientowanie Amerykanów na przyszłość byłoby dobrym pomysłem na zaszczepienie takiego patrzenia w Polsce. Polacy ze skłonnością do wracania do przeszłości w ten sposób ograniczają swoje pole uwagi, a amerykańskie nastawienie na przyszłość mogłoby obudzić w nich innowacyjność i kreatywność

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iga Welskop
Aktywny na forum



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:35, 01 Mar 2012    Temat postu:

Natalia Hamerla napisał:
Po każdym menedżerze spodziewamy się umiejętności wybierania właściwych przedmiotów działań i na nim koncentrowania zasobów i wysiłków firmy, czyli tzw. skuteczności. Zatem winien mieć właściwe kompetencje zawodowe tj. cechy osobowości, wiedzę, zdolności i umiejętności. Jak nakreśla Peter Drucker „inteligencja, wyobraźnia i wiedza, to bogactwo podstawowe, ale tylko skuteczność obraca je w rezultaty. Same przez się mogą jedynie zakreślić granice tego, co da się osiągnąć”. Skuteczny menedżer potrzebuje „ wyobraźni, tj. nowego sposobu odmiennego postrzegania i rozumienia”. „Skuteczność menedżerska jest z pewnością jednym z podstawowych wymagań w grze o skuteczność organizacji i sama w sobie stanowi najważniejszy wkład w rozwój organizacji.”

Dobry menedżer nie motywuje poprzez własną charyzmę, lecz ambitnymi celami dotyczących całej firmy, nie zaś jego samego. Działa zdecydowanie i odpowiedzialnie, W pierwszej kolejności musi poznać organizację, a dopiero w następnych krokach konkretne wymagania przed nim stawiane, otoczenie czy interesariuszy. Jego zadaniem jest w taki sposób wykorzystywać swoją wiedzę, kompetencje oraz posiadać taką strukturę psychiczną, by z łatwością dostrzec te ważne kwestie rzutujące na kooperację z otoczeniem i prędko na nie reagować.
Ważnymi czynnikami w pracy menedżera są m.in. takie kompetencje jak: gotowość do nauki, przyjmowania nowych idei, technologii, innowacji czy założeń kulturowych oraz działanie w wielokulturowym otoczeniu – zarządzanie globalne przyczyniło się do konieczności myślenia międzykulturowego i uwzględnienia faktu, iż w innych kulturach podzielane są te wartości, w jakich człowiek został wychowany. Pomocną kwestia może być tutaj znajomość języków obcych, historii i religii innych kultur


Chodzi ogólnie o menedżera z innego kraju funkcjonującego na rynku polskim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olawr
Administrator



Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:36, 01 Mar 2012    Temat postu:

Z tą łatwością to niekoniecznie. Obserwuje moich znajomych pracujacych w różnych firmach i najbardziej "zajarani" pracą i zadowoleni z niej są jednak Ci którzy pracują w Google czy RedBullu, ciągle słyszę o "chmurach" pomysłów, o poczuciu wspólnego tworzenia firmy i pracy w miarę swoich możliwości a nie "na zabój".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monika Szuba
Aktywny na forum



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:37, 01 Mar 2012    Temat postu:

Z japońskiego zarządzania zasobami ludzkimi warto byłoby również przenieść, zgodnie z charakterystyką Abegglen:
- stałe członkostwo w firmie, zapewniające poczucie bezpieczeństwa pracownikom
- rozbudowany proces rekrutacji, opierający się na cechach osobowych kandydata
- system senioralny
- dobrze zdefiniowane formalne stanowiska
- pomoc pracownikom ze strony firmy w takich sprawach jak m.in. mieszkanie, wykształcenie, szkolenia (Miroński, 2004)
Myślę, że powyższe propozycje mogłyby się sprawdzić w polskich warunkach oraz mogłyby być dobrym czynnikiem motywującym pracowników.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Patrycja Chrapek
Aktywny na forum



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:37, 01 Mar 2012    Temat postu:

odwołując się do modelu 5-D (http://geert-hofstede.com/united-states.html)
najłatwiej będzie dopasować się w wymiarze kobiecości i męskości, gdyż obie te kultury osiągają zbliżone wyniki (wynik powyżej 60 można uznać z męęski) takie zachowanie jest oparte na wspólnych wartościach i dążeniu do osiągania wysokich wyników


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Agnieszka Kowalska
Aktywny na forum



Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:39, 01 Mar 2012    Temat postu:

Natalia Hamerla napisał:
Należy zauważyć, iż awanse pracowników są w dużej mierze uzależnione od stażu pracy, a więc kultura organizacyjna Japonii jest zasadzona na priorytecie starszeństwa tzw. „seniority system”.=> apropo tego, że z góry jest "ustalone" gdzie możemy dojść


Czyli niewazne jakie masz umiejętności i predyspozycje jako młody człowiek. Pracuj pilnie do 60 i sie nie wychylaj, a czeka cie awans.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ola Witych




Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:41, 01 Mar 2012    Temat postu:

Warto zwrócić uwagę na amerykański model komunikowania się, S. Przytuła przytacza badania, w których wypowiadali się menedżerowie podkreślając znaczenie komunikowania się. W jednej z firm kadra kierownicza wspominała szefa firmy w Polsce- Amerykanina który zbudował system komunikacji- pozwalający w sprawny sposób rozwiązywać pojawiające się konflikty- na wzór systemu w amerykańskiej centrali.

Poza tym warto nauczyć się od amerykańskich kierowników wrażliwości na odmienność kulturową.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ola Grygotowicz
Aktywny na forum



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:41, 01 Mar 2012    Temat postu:

Warto także wprowadzić zwyczaj szkolenia i rozwoju pracowników - w Chinach i Japonii coraz większego znaczenia nabierają szkolenia wewn. i zewn. (przede wszystkim w dużych korporacjach) oraz samorozwój pracowników

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asia1988
Aktywny na forum



Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:43, 01 Mar 2012    Temat postu:

Również w kulturze amerykańskiej duży nacisk kładzie się na rozwój i postęp. Firmy amerykańskie najczęściej finansują szkolenia zawodowe swoich pracowników, dlatego też warto byłoby tę idee rozwoju zaszczepić w Polsce

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Patrycja Chrapek
Aktywny na forum



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:45, 01 Mar 2012    Temat postu:

Asia1988 napisał:
Również w kulturze amerykańskiej duży nacisk kładzie się na rozwój i postęp. Firmy amerykańskie najczęściej finansują szkolenia zawodowe swoich pracowników, dlatego też warto byłoby tę idee rozwoju zaszczepić w Polsce


zmiany , które się dokonują w kulturze polskiej powoli zmierzają do tego, że stajemy się społeczeństwem coraz bardziej otwartym na innowacje, dbanie o rozwój i inwestowanie w kapitał ludzki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Natalia Hamerla




Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:45, 01 Mar 2012    Temat postu:

Agnieszka Kowalska napisał:
Natalia Hamerla napisał:
Należy zauważyć, iż awanse pracowników są w dużej mierze uzależnione od stażu pracy, a więc kultura organizacyjna Japonii jest zasadzona na priorytecie starszeństwa tzw. „seniority system”.=> apropo tego, że z góry jest "ustalone" gdzie możemy dojść


Czyli niewazne jakie masz umiejętności i predyspozycje jako młody człowiek. Pracuj pilnie do 60 i sie nie wychylaj, a czeka cie awans.


Chodzi o to, że wszyscy pracownicy stale się rozwijają. Przechodzą masę szkoleń, by podwyższać swoje kwalifikację z różnych dziedzin. Japonia to kaizen! ciągłe doskonalenie wszystkiego w skrócie co się da. Dlatego awanse te uzależnione są od stażu pracy- dłuższy staż więcej kompetencji. Poza tym, należy podkreślić kwestię,iż w azji pracownicy nie pracują przez całe życie na jednym określonym stanowisku. Występuje tutaj rotacja pracowników - i znowu jest to kwestia powiązana z ich rozwojem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ola Grygotowicz
Aktywny na forum



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:46, 01 Mar 2012    Temat postu:

W Japonii obserwuje się wzrost zatrudnień osób w średnim wieku oraz pracowników tymczasowych i w niepełnym wymiarze pracy. Myślę, że warto w Polsce zwrócić uwagę głownie na tę pierwszą sprawę, gdyż coraz częściej nasi pracodawcy poszukują "25-latków, dobrych zarówno w teorii jak i praktyce i z 10-letnim doświadczeniem w zawodzie" Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asia1988
Aktywny na forum



Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:46, 01 Mar 2012    Temat postu:

Dodatkowo, Polacy źle czują się w sytuacji niepewności, a Amerykanie wykazują skłonnośc do podejmowania ryzyka, gdyż dla niech jest to jednym z elementów odnoszenia sukcesu. Wyśrodkowanie tej cechy mogłoby sprzyjać polskiej kulturze organizacyjnej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Kawka
Moderator



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:47, 01 Mar 2012    Temat postu:

A może polskie warunki są jakimś katalizatorem, który niweluje dośc istotnie wpływ różnić kulturowych?
Dowodem na to mogą być syntetyczne wnioski z badań 2004-2007 jakie Katedra przeprowadziła w 36 firmach zagranicznych w PL, (Jap, USA, UE):

- w większości przypadków brak lokalnej strategii wynagrodzeń,
- wysokość wynagrodzenia menedżera w oddziale jest w większości badanych firm niezależna od centrali korporacji, uwzględnia cele danego przedsiębiorstwa, uwarunkowania lokalnego rynku wynagrodzeń,
- niski poziom komunikacji wewnętrznej w stosunku do kadry menedżerskiej pomiędzy centralą a oddziałami nt. strategii wynagrodzeń, zasad kształtowania wynagrodzeń, uprawnień płacowych,
- średni poziom autonomii decyzyjnej podmiotów lokalnych dotyczących kształtowania strategii wynagrodzeń,
- wysoki poziom autonomii decyzyjnej lokalnych oddziałów w obszarze decyzji wykonawczych wynagrodzeń,
- wzrost zasięgu powiązania wynagrodzeń z efektami pracy (Performence Based Pay, premia roczna za wyniki) lub zwłaszcza w przypadku firm amerykańskich,
-wzrost udziału wynagrodzeń ruchomych w wynagrodzeniach całkowitych
-wzrost roli regionalnego rynku wynagrodzeń jako determinanty wynagrodzeń,
- zwiększająca się pula wynagrodzeń odroczonych,
- uelastycznienie decyzji płacowych poprzez wprowadzenie wynagrodzenia pakietowego w przypadku firm amerykańskich i europejskich,
- redukcję liczby kategorii zaszeregowania,
-wzrost znaczenia wynagrodzenia za kompetencje personalne, miękkie, behawioralne,
- stosowanie indywidualnych kryteriów wynagradzania, zwłaszcza w firmach europejskich i małych.
- większy odsetek stosowania grupowych form premiowania i nagradzania w przypadku organizacji azjatyckich
- poziom wynagrodzeń polskich pracowników w firmach międzynarodowych będzie się raczej dostosowywał do poziomów stawek lokalnych, regionalnych niż do poziomu zarobków w centrali.

Wyniki badań przeprowadzone przez Katedrę Zarządzania Kadrami wskazują na taką właśnie Polsce zależność. Hasło „We think global but we act local” nabiera specyficznego wymiaru w odniesieniu do kształtowania poziomu wynagrodzeń menedżerskich polskich menedżerów w tych firmach. Dopiero awans do struktur centralnych badanych korporacji może zapewnić badanym pracownikom porównywalne zarobki jak ich zagraniczni partnerzy.
W zakresie strategii wynagrodzeń stosuje się więc podejście zbliżone do zasad strategii geocentrycznej. Ramowe rozwiązania systemu są jednakowe dla wszystkich oddziałów danej firmy międzynarodowej, przy czym zakres autonomii decyzji lokalnych ogranicza się do weryfikacji poziomów stawek lokalnych i szczegółowych decyzji odnośnie kształtowania poszczególnych składników wynagrodzeń.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ola Grygotowicz
Aktywny na forum



Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:48, 01 Mar 2012    Temat postu:

Natalia Hamerla napisał:
Agnieszka Kowalska napisał:
Natalia Hamerla napisał:
Należy zauważyć, iż awanse pracowników są w dużej mierze uzależnione od stażu pracy, a więc kultura organizacyjna Japonii jest zasadzona na priorytecie starszeństwa tzw. „seniority system”.=> apropo tego, że z góry jest "ustalone" gdzie możemy dojść


Czyli niewazne jakie masz umiejętności i predyspozycje jako młody człowiek. Pracuj pilnie do 60 i sie nie wychylaj, a czeka cie awans.


Chodzi o to, że wszyscy pracownicy stale się rozwijają. Przechodzą masę szkoleń, by podwyższać swoje kwalifikację z różnych dziedzin. Japonia to kaizen! ciągłe doskonalenie wszystkiego w skrócie co się da. Dlatego awanse te uzależnione są od stażu pracy- dłuższy staż więcej kompetencji. Poza tym, należy podkreślić kwestię,iż w azji pracownicy nie pracują przez całe życie na jednym określonym stanowisku. Występuje tutaj rotacja pracowników - i znowu jest to kwestia powiązana z ich rozwojem.



To prawda - Azjaci stawiają na rotację stanowiskową, szkolenia w m-cu w pracy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Agnieszka Kowalska
Aktywny na forum



Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:49, 01 Mar 2012    Temat postu:

Reguły zachowania w Stanach Zjednoczonych, nakazujące powierzchowną życzliwość i otwartość, są zupełnie inne niż w Europie. W biurach, w urzędach, w fabrykach, wszyscy Amerykanie zapewniają tak samo na pytanie HOW ARE YOU? thanks, I`m fine,/ I`m great, /I`m cool.
Przyznać się do bólu głowy, niedyspozycji, kłopotów, byłoby nie po amerykańsku, a pechowcy nie są w tym kraju dobrze widziani. Nawet włóczęga zapytany na ulicy, jak mu się powodzi, najczęściej odpowie, iż jest trudno, ale nie najgorzej. Wyobraźmy sobie taka sutyacje w Polsce. Gdyby u nas pytano jak się masz na każdym kroku bylaby to wyliczanka narzekań i chorób w stylu kto-ma-gorzej.
moze warto cos zmienic ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zarządzanie Kapitałem Ludzkim | gr 12 Strona Główna -> START Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 6 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin